segunda-feira, 29 de setembro de 2008

They who don't say what they mean will live and die by their own sword


Eu hoje quando estava voltando pra casa fechei os vidros da caranga, aumentei o volume e comecei a cantar (gritar) do fundo dos pulmões:

"An extra-ordinary guy
Can never have an ordinary day
He might live the long goodbye
But that is not for me to say
I dig his friends, I dig his shoes
He is just a child with nothing to lose
But his mind

They are sleeping while they dream
And then they want to be adored
They who don't say what they mean
Will live and die by their own sword
I dig their friends, I dig their shoes
They are like a child with nothing to lose
In their minds, their minds

But I'll have my way
In my own time
I'll have my say
My star will shine

Cos you see me I got my magic pie
Think of me yeah that was me, I was that passer by
I've been and now I've gone

There are but a thousand days preparing for a thousand years
Many minds to educate the people who have disappeared
D'you dig my friends? D'you dig my shoes?
I am like a child with nothing to lose but my mind
My mind"

Magic Pie é uma música do Oasis da qual eu sou fã desde o final da minha adolescência. É uma boa pros momentos de reafirmação do ego (pra quem gosta desse tipo de música, claro). E o meu é constantemente reafirmado e inflado.

Me faz pensar que o que eu conquistei até hoje supera (e com uma boa margem de sobra) tudo o que eu já perdi. Não só supera, mas me dá todas as ferramentas necessárias pra conquistar o que mais eu quiser e suprir qualquer falta.

[momento em que o Cado cospe na cara dos problemas e canta:
"I checked my troubles at the door
won´t need them anymore"
Righteous Boy, Loved Among Friends]

Um comentário:

Kel* disse...

Se ao analisar sua vida percebe que ganhou mais do que perdeu, és uma pessoa iluminada*

Móóó Bommmm hihihihih